lantis

I Helgen vart jag lantis. Jag följde med min RA Sam men över helgen och jösses vilken helg det blev! Det första vi gjorde var att så fort vi kom dit var det dags att mjölka kor, ja precis mjölka kor! Jag har aldrig sett mig själv som en bonde. Mjölkningen gick väll sådär, jag försökte hjälpa till så mkt jag kunde men jag är lite rädd för kor så jag höll lite avstånd. Jag lekte mest med ladgårdskatterna.

I lördags åkte vi till ett samhälle för amish folk. Det var riktigt roligt! Jag har aldrig sett några förut. Vi gick runt i deras affärer de har och bageri. Deras bageri var helt underbart! Det var riktigt gott! Vi gick in i en möbelaffär och jag började genast jämföra med ikea. De Allt var i trä, de hade en modell av ett kök och en massa möbler. Sam och Jim kände ett par amsih så vi pratade med dem. Detta amish samhället var väldigt anpassat till samhället, de hade inga telefoner eller bilar och sånt men de hade folk som körde dem. Vi var också inne i en läderaffär där deras maskiner drevs av olja eftersom de inte använder elektricitet.

 
Vi jagade också denna helg! Jag ser mig inte direkt som en jägare heller men det funka det med! Fast jag satt
mest och lekte med Sams telefon och försökte att inte tänka på hur mkt jag frös. Vi sköt inget men vi fick iaf se ett par rådjur.


Denna veckan är det finals som gäller!    


Kommentarer
Postat av: emma esserius

fan vad häftigt med ett amish samhälle det har jag bara sett på tv.....det är ju det jag har sagt hela tiden..du kommer träffa nån hästbonde i typ texas och hamna på en stor hästranch och få 10 barn.....

2010-12-07 @ 20:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0