Thanksgiving

Så har jag upplevt min första thanksgiving! Det var riktigt skönt att komma bort från skolan ett tag och njuta av lite god mat. Jag tänkte dela upp lovet:

Thanksgiving: själva dagen var i torsdags, det kom hem en massa människor och vi kollade på amerikansk fotboll och sedan åt vi riktigt god mat. Vi åt kalkon, sötpotatis (vilket jag inte tyckte om) potatismos, en gryta med gröna bönor (riktigt god) och en massa annat samt pumpa paj till efter rätt.  Allt utom sötpotatisen tyckte jag var riktigt gott, jag har aldrig ätit varm kalkon förut så det var en ny upplevelse.



Black Friday: dagen efter thanksgiving är black Friday, denna dag har ALLA affärer stor rea. Självklart skulle vi ut i detta, många reor startar mitt i natten så det blev en lång kväll. Jag, Shauna, hennes mamma och moster lämnade huset klockan nio på torsdagskvällen och kom hem klockan sju på fredag morgon. Det var en lång men rolig natt! Jag hittade några fynd, jag letade mest efter kläder medans de äldre letade efter en massa julklappar.

Detta lov har spenderats med att sova ut mkt vilket har varit skönt, det var skönt att bara sitta vid köksbordet och äta middag med en familj.

Ikväll är det avskedsfest för våran RA som gäller. En RA är en äldre elev som bor i vår korridor som håller ordning på oss. Jag ska också åka hem med henne i helgen, detta ser jag verkligen fram emot!


Kommentarer
Postat av: Camilla

snart kommer du hem... :D

2010-12-02 @ 21:56:30
URL: http://millaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0