långhelg

Denna helgen som va var det labour day, jag frågade runt om någon visste va det va. Svaret jag fick va: jag vet inte, men det är en extra dags ledighet. Funkar för mig!

Jag jobbade på en renässansmässa alla tre dagarna, det va roligt men väldigt utmattande. Vi jobbade ca 8-9 timmar varje dag. Jag, Elise och Brooke jobbade varje dag. Jag skrev upp mig på alla dagar så att de andra kunde åka hem. Elise bor ca 4 timmar bort så hon kännde inte för att åka hem och Brooke bor här i stan så hon tog också tre dagar. Sen va det andra i laget som tog en dag var för vi va tvugna att vara sex stycken.

Vi jobbade i ett drickastång, nötstånd och med matservering. Vi va tvugna att ha på oss en speciell tröja för vi va "pesents" alltså lågt klassade människor.

Jag va i princip den enda freshman kvar på skolan så i huset där jag bor Austin- Pickett, AP var de väääldigt tomt. Fast det va ganska skönt med lite lugn och ro...

Såhär var vi klädda... väldigt smickrande
Detta är Elisa och Shauna


Detta är nötståndet. I princip ingen köper nötter så man sitter där i 8 timmar och tkr synd om sigsjälv. Detta jobbet är något som vi nya måste göra, jag hade tur och slapp denna helgen men jag kommer att få göra det någon annan helg. I nötståndet för man nämligen ingen dricks, det får man på de andra ställena.


Kommentarer
Postat av: Camilla

hahaha, ja, du är en lågt klassad människa ;D



(Markus kommentar: "Har den gröna ens några tänder eller...?) XD HAHA, om tjejen i grönt alltså ;D

2010-09-08 @ 19:37:33
URL: http://millaerikssons.blogg.se/
Postat av: Erika

Alltså, det är precis som amerikanska BL bara lite sämre. Men annars innehåller det allt! Så himla amerikaniserat och bra! Lovar att hålla dig uppdaterad, då gott jag kan ;)

2010-09-08 @ 20:32:28
URL: http://aakire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0